Dag 1 en 2 Zuid- Afrika

29 september 2018 - Graskop, Zuid-Afrika

Hallo iedereen,

Hier ons eerste verslagje.

We zijn in Zaventem rond 20u vertrokken met Ethiopian airlines richting Wenen daarna richting Addis Ababa waar we rond 6u 's ochtends toekwamen. Hier hebben we moeten overstappen en de vlucht naar Johannesburg genomen om 8.40u en aangekomen rond 13u. Natuurlijk doodmoe, alleen een dutje gedaan want ze komen voortdurend rond met eten en drinken.

In de luchthaven de auto gaan afhalen en daarna richting Middelburg onze eerste B&B.  's Avonds al direct ons eerste onweer, eerste regen na een droge winter!!! Onderweg reden we 140 km lang langs een uitgetstrekt en desolaat landschap. Niks te zien , heel vlak en hier en daar in de verte een stadje.

Deze morgen zijn we vertrokken richting Graskop onze volgende B&B. Onderweg regelmatig een stop gedaan . De.temperatuur varieerde van 25 naar 16 graden, van zon naar zwaar bewolkt.. De Bridel Falls en de Mac Mac Falls zijn we gaan bezichtigen. Het landschap wisselde voortdurend . Van heel vlak naar tuinbouw en sinaasappelsplantages en dan volop bosbouw. Ook enkele apen kruisten ons pad. Onderweg zagen we veel mensen zo maar langs de weg staan om autostop te doen. In de verste omtrek was er niets te bekennen. Van waar ze kwamen weten we niet ????? Rond de dorpjes zien we veel sloppenwijken. Rond 16u zijn we in Graskop aangekomen. We moesten nog zo'n 30km rijden naar onze bestemming. Hier was de omgeving indrukwekkend. Morgen gaan we op verkenning !!!

Dit was het dan ! ( internet alleen in het restaurant en dat lukt ook nog niet al te best. We blijven proberen als ook de elektriciteit niet uitvalt!)

Groetjes,

Jean en Marijke

1. Pascale:
    30 september 2018
    Wat leuk om jullie verhalen en belevenissen te kunnen opvolgen, wauhwww, kijk al uit naar de volgende dagen! Veel plezier en avontuur samen!!!
  2. Hilde Vaes:
    30 september 2018
    Dit is nog maar het voorgerechtje... en er zit al een prachtige foto tussen. Jullie weten dat ik mee op reis ben hé!! Hier was het braai-weer! groetjes
  3. Juliane Wintmolders:
    1 oktober 2018
    Die wandelende mensen hadden wij ook niet te begrijpen waar ze vandaan komen je ziet geen huis of thuis in de omtrek en toch altijd iemand op wandel. Ben benieuwd naar de rest van de reis.
  4. Philippe Kn:
    1 oktober 2018
    Spannend en onvoorspelbaar. Ben benieuwd naar de volgende verhalen.