Zo 30/09 en ma 01/10

1 oktober 2018 - Graskop, Zuid-Afrika

We hebben gisteren de Panoramaroute genomen tot in Graskop zo'n 50 km. We zijn 's morgens vertrokken met zwaar bewolkt weer en zo' n 12 graden en een frisse wind. We hebben verschillende stops gemaakt om dingen te gaan bezichtigen : Three Rondawels viewpoint en de Potholes. Zeer indrukwekkend. Overal waar we kwamen waren er kraampjes om unieke Afrikaanse beeldjes en prullaria te kopen !!! Dan zijn we verder grereden naar Wonder View  en God's Window : unieke uitzichtspunten maar door het slechte weer en een brand van de dag ervoeren was er niet zoveel te zien. Dan zijn we het Rainforest ingegaan dat ook erg onder de brand had geleden maar toch mooi was. Daarna zijn we verder gereden naar Pinnackle Rock. Hier was het zonnetje terug van de partij maar toch nog maar 16 graden. Ook mooi!

We kwamen terug in Graskop aan en zijn naar het alomgekende Harrie's Pannekoek geweest. Lekker smullen van zelfs Glutenvrije pannenkoeken. Op de terugweg zijn we nog de Lisbon en de Berlin Falls gaan bezichtigen. Rond 16 u kwamen we voorbij het "Potluck Boskombuis" . Dit is een 'restaurantje' midden in het veld . Je moet al gekke toeren uithalen om er te geraken. Wij wilden het toch eens uitproberen . Hier kon je alleen maar Afrikaanse specialiteiten krijgen! Heel speciaal en een unieke omkadering! Wel heel lekker die Bobote!!!

Vandaag zijn we opgestaan onder een stralende zon en temperaturen rond de 27 gr. Vandaag stond er een wandeling hier in de omgeving op de planning. Vertrek vanuit ons verblijf. Eerst aanmelden zodat ze weten waar je bent. We kozen voor de Leopard Trail ( 3u) Tijdens deze wandeling kregen we mooi uitzicht op de Blyde River, Blyde Dam, Three Rondawels en de Marieskop.  Daarna gingen we over op een andere wandelwegen 'THE Guineafowl Trail (2u).  Hier moesten we regelmatig The Kadishi River oversteken. Leuk met dit warme weer. Deze wandeling eindigde op ons domein aan het restaurant waar we genoten van een heerlijke verfrissing!   Nu zitten we ook in het restaurant en bij wijze van spreken tussen de soep en de patatten maken we dit verslag .                        Groetjes, Jean en Marijke

1. Philippe Kn:
    2 oktober 2018
    Blijft spannend, avontuurlijk en uitdagend!
    Het restaurantje in het veld met de Afrikaanse specialiteiten : ook ok voor Marijke?
  2. Hilde Vaes:
    2 oktober 2018
    Ik heb ondertussen mijn huiswerk gemaakt...die Leopard trail ziet er fantastisch uit! Gaan jullie nu naar het Kruger Park? Wat een ongelofelijk mooi land! groetjes
  3. Mia en Erik:
    2 oktober 2018
    Wij ook Hilde . Heel mooi !
    Groetjes
  4. Peter en Chris:
    3 oktober 2018
    God's window is inderdaad prachtig, één van die uitzichten die men niet snel vergeet. Genieten maar !