Vrijdag 19 en zaterdag 20 oktober

20 oktober 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo iedereen,

We zijn vrijdagmorgen vertrokken van Hermanus richting onze laatste halte Kaapstad. Onze eerste stop was in Muizenberg . Dit stadje is vooral bekend om zijn kleurrijke strandhuisjes en de vele surfers. We hebben er een kleine wandeling gemaakt en er waren ontzettend veel surfers aan het oefenen. Daarna zij  we doorgereden via Boulders  Beach naar Kaap Goede Hoop. Hier waren we niet alleen en moesten we aanschuiven om het natuurpark in te rijden. We reden zo'n 15 km door het natuurpark om uit te komen bij een parking waar je dan een wandeling (beklimming) kon doen naar de vuurtoren. Hier had je een prachtig uitzicht over het natuurgebied en de stranden. Vanuit hier zijn we vertrokken richting Chapmans Peak Drive, Twelve Apostles, Camps Bay en zo naar Kaapstad.  Rond 16 u kwamen we in onze nieuwe verblijfplaats aan "Table Mountain Splendour" . Ons verblijf is gevestigd in een beveiligde estate " ST. Johns Estate" .  We namen onze intrek  bij een lieve mevrouw.  's Avonds wilden we gaan eten maar onze huurauto liet het afweten . De remmen weigerden en hij viel voortdurend stil en dit in een omgeving bergop, bergaf. We hebben de auto maar laten staan, Europcar van de problemen op de hoogte gebracht en dan maart te voet gegaan. Onze huisbazen heeft dan 's avonds heel laat een telefoontje gehad dat ze 's anderendaags rond 9 u een vervangwagen zouden sturen. 's Morgens bij het ontbijt heeft zij nog verschillende keren naar Europcar gebeld om dat zij het niet vertrouwde en zij kon druk uitoefenen op die mannen. Inderdaad om 9 u geen wagen , om 10 u eindelijk was er een vervangwagen en moest de onze weggetakeld worden. Ons plan was om de Tafelberg te gaan bezoeken. Toen we daar aankwamen stond er zoveel wind dat de kabelbaan niet werkte. We besloten dan maar om een stukje de berg op te gaan, wel steil maar we hadden wel mooi uitzicht op Kaapstad. Na een uurtje hebben we ons omgedraaid door de hevige wind en de toch lange tocht en zijn we naar Kaapstad gegaan. We zijn eens gaan rondkijken waar we moesten zijn voor morgen onze tocht naar Robbeneiland. Victoria and Albert Waterfront is een gezellige buurt aan de haven met heel veel restaurantjes en winkels. Dat is voor morgen!

Groetjes,  Jean en Marijke

1. Mia en Erik:
    20 oktober 2018
    Dat wordt nog een prachtige dag morgen!
  2. Hilde Vaes:
    21 oktober 2018
    Geniet nog van jullie laatste dagen....wat een prachtige reis! Veilige reis terug naar huis, de herfst heeft op jullie gewacht! groetjes
  3. Pascale:
    23 oktober 2018
    super genoten bij het lezen van jullie reisverhalen en het bekijken van de prachtige foto's!
    Jammer dat het voorbij is, jullie kunnen nu beginnen na te genieten!