Zaterdag, 6 oktober

6 oktober 2018 - Hazyview, Zuid-Afrika

Hallo, hier weer wat nieuws van ons.

We zijn deze morgen al om 4.45 u opgestaan want ze kwamen ons ophalen om een safaritocht door het  Krugerpark te maken. We hadden ons warm aangekleed want het kan 's morgens nog heel koud zijn. De jeep stond voor onze deur om 5.15u . We hadden het gezelschap van nog twee mensen. We kregen een deken om ons warm te houden en reden in volle vaart naar het Krugerpark. Het was echt bibberen van de kou! Toen we daar aankwamen stond er al een massa volk aan te schuiven om binnen te geraken maar dat ging vlot. De jeeps kregen voorrang op de gewone auto's. Nu moesten we beginnen rondkijken om dieren te spotten. We kregen al gauw enkele giraffen in het oog. Daarna de impala's die hier met honderden zijn. Ook de gnoe, het wrattenzwijn en de steenbok zagen we voorbij lopen. De zebra's waren mooi om te zien. Olifanten zagen we alleen of met enkele samen rondlopen. We hebben daar wat kilometertjes afgelegd. Om 8u kregen we tijd om te ontbijten. Rond ons kwamen allemaal vogeltjes zitten die een blauwe schijn hadden en schitterden in het zonlicht om ook een graantje mee te pikken van ons ontbijt. Daarna ging de zoektocht verder. We kwamen weer dezelfde dieren tegen. Ook vlogen er regelmatig arenden boven ons hoofd. En in de top van een boom ontdekten we een gierennest met jongen. Zij moeten zo hoog zitten omdat hun vleugelwijdte te groot is tussen de takken en dat zou hun hinderen om op te vliegen. Ook zagen we een hyena die in de schaduw lag en helemaal opging in de omgeving. Je moest goeie ogen hebben om hem te zien. De dag ervoor had een luipaard een giraf aangevallen en gedood. De hyena's hadden dan ook hun buikje goed rond kunnen eten met wat er over bleef. We hebben het luipaard niet gezien. Die lag waarschijnlijk ergens te slapen nadat hij zich te goed had gedaan aan de giraf. De buffels zagen we in de verte in grote aantallen. De neushoorn hebben we ook niet gezien maar die hadden we wel al een dag eerder gezien. Volgens onze chauffeur had iedereen moeite met het vinden van The Big Five, ze staan met elkaar in contact via een portofoon maar niemand kon ze spotten.              Rond 12 u waren we terug en waren we doodmoe. We zijn dan maar aan het zwembad gaan zitten , relaxen en wat lezen.                                                                                                  Morgen vertrekken we naar Ermelo.                                  Groetjes, Jean en Marijke

1. Pieter:
    7 oktober 2018
    Mooie trip!! Wel heel droog daar te zien aan de begroeiing! Genieten maar!
  2. Jean en Marijke:
    7 oktober 2018
    Ja het is hier droog.. De droge winter is achter de rug en het regenseizoen komt eraan:iedereen, de dieren en de planten kijken ernaar uit ! Wij niet echt.
  3. Mia en Erik:
    7 oktober 2018
    De moeite om vroeg op te staan en de koude te trotseren.
  4. Emilie:
    7 oktober 2018
    Zo'n safaritocht lijkt mij fantastisch! Geniet nog van de volgende avonturen.
  5. Brigitte & Ann:
    Hallo Jean & Marijke,

Jullie hebben er al een héél avontuur opzitten en wat heeft deze reis voor jullie nog in petto ... Vroeg opstaan staat blijkbaar dikwijls op het menu en dan niet elke dag dezelfde weeromstandigheden. Maar niettegenstaande hebben jullie al kunnen genieten van zoveel moois: de dieren, het regenwoud, prachtig verblijf, het ontbijt … Verrassend is wel dat Marijke heeft kunnen smullen van een "glutenvrije" pannenkoek. Wij wensen jullie nog veel reisplezier toe en tot het volgende reisverslag.