Di 9 okt., woe 10 okt., do 11 okt.

11 oktober 2018 - Jeffreys Bay, Zuid-Afrika

Goeieavond,

Hier een verslagje van de voorbije drie dagen. Internet op onze vorige verblijfplaats was moeilijk ,dan wel dan niet, foto's gingen ook heel moeilijk.

Dinsdag zaten we nog in Drakensbergen. We hebben die dag gekozen voor een wandeling in de bergen . Zonnetje scheen dus gingen we er helemaal voor en kozen voor de "Sunset trail" een wandeling van ongeveer 4u en een half. Het was al een hele steile klim naar boven van anderhalf uur maar we hadden een mooi uitzicht over de omgeving en het hotel. We kozen om een andere route naar beneden te nemen. Al gauw kwam de bewolking opzetten en hoorden we het donderen. Weer hetzelfde als de vorige dag. We kwamen mensen tegen die dezelfde afdaling namen en wij allen dus in hoog tempo naar beneden om voor het onweer te zijn. Na DRIE uur bijna naar beneden gelopen kwamen we op een parkeerplaats maar niet aan het hotel. Dus wij moesten terug een kilometer klimmen en dan de afdaling terug inzetten naar het hotel. Anderhalf uur later kwamen we pompaf in het hotel aan met natuurlijk een regenbui over ons heen.

Woensdag zijn we na het vroege ontbijt van 7u vertrokken richting  Durban . Auto inleveren en de vlucht halen van 13.25u naar Port Elizabeth. Rit ging vlot, auto inleveren ook maar onze vlucht had twee uur vertraging ! We konden eindelijk rond 16u vertrekken. In Port Elizabeth zijn we zo snel mogelijk onze nieuwe auto ( dit keer een blauwgrijze want hier rijden voor 80% witte auto's rond) gaan ophalen en richting Jeffrey Bay gegaan om voor het donker daar te zijn. Normaal is het hier rond 18.15u donker maar hier iets later. We logeren nu in "On The Beach" met inderdaad zicht op zee zelfs vanuit ons bed.

Vandaag zijn we na het ontbijt een fikse strandwandeling gaan maken. Er was veel bewolking en max. 20gr. (Thuis is het warmer horen we). In de namiddag is het zonnetje toch te voorschijn gekomen maar er stond een hevige wind. Tijdens onze strandwandeling zagen we veel surfers omdat hier heel hoge golven zijn. Ook zagen we een kleine haai en een pijlstaartrog dood aangespoeld liggen op het strand. Rond 17u waren we terug in ons hotel. Boven in het salon hadden we een mooi uitzicht op de zee en konden we dolfijnen spotten die hier van september tot november op doortocht zijn.

Mogen vertrekken we alweer ! Na een vroeg ontbijt gaan we richting Knysna.

Groetjes, Jean en Marijke

1. Peter en Chris:
    12 oktober 2018
    Amai Jean, je hebt echt een knappe reis in elkaar gebokst. Zeer mooie verblijven. Nog even en je gaat waarschijnlijk heerlijke wijnen kunnen proeven.
  2. Mia en Erik:
    12 oktober 2018
    Zeer mooi verblijf !
  3. Annie en Jos:
    13 oktober 2018
    Hallo,
    Met wandelen kunnen jullie toch van heel dichtbij de natuur ervaren! Daarbij logeren jullie toch heel dicht bij de zee. Dat is op zich al een fantastische ervaring. Hebben jullie ook de Durban Botanic Gardens in je programma staan en het bezoeken van een van de vele wijnhuisen?
  4. Hilde Vaes:
    14 oktober 2018
    O jee, nu krijgen we weer de romantische strandwandelingen...:) prachtig!! Voor jullie reizen zijn er superlatieven te kort. Ben erg benieuwd wat Zuid-Afrika nog te bieden heeft....tot snel